Sunday 1 April 2012

Episod 1 : Tuah Seorang Chef --> ( CHEF WAN )



Chef Wan
ASSALAMUALAIKUM .. Episod 1 nie MuffyN nak menulis tentang Chef No.1 Malaysia kalau bukan Chef Wan !! Jom kita layann sat ...

Chef Wan yang dilahirkan di Singapura pada 1958 , adalah seorang chef , pengacara , penulis dan juga pelakon . Beliau mempunyai kelayakan menjadi seorang akauntan , tetapi kerana minat memasak yang mendalam membuatkan beliau menumpukan fokus dan kerjayanya dalam bidang masakan . Beliau mempunyai ijazah bersekutu dalam Latihan Chef Profesional dan Pengurusan Hotel dari California Culinary Academy di San Francisco , Amerika Syarikat dan Ritz Diploma di Paris , Perancis . Pada tahun 2009 , beliau memenangi anugerah Selebriti  televisyen Best Chef daripada Gourmand Cookbook Anugerah Dunia .

Beliau juga menerima dua anugerah berpestij daripada National Critics Choices . Anugerah berkenaan ialah Life Time Achievment South East Asian Cuisine menerusi kategori The Hospitality and Dining Awards 2011/2012 dan juga Best's Editor Choice Awards  yang diberikan berdasarkan kejayaan buku masakannya , Best Of Wan Taste Of Malaysia .


# hebat tak Chef Wan ?!! .. Jom saja-saja lihat gambar-gambar beliau .




  
Koleksi Buku Masakan Beliau .

# Inilah anak Malaysia . Moga anda terhibur membaca blog saya nie . wink-2 . wassalam .

No comments:

Post a Comment